Van: info@galeries.nl - 10/1/2013


betreft instelling: TextielMuseum Tilburg

TextielMuseum start 2013 met nieuwe identiteit

Het TextielMuseum begint 2013 veelbelovend met de lancering van een nieuwe identiteit, die samen met in- en externe partners zowel nationaal als internationaal wordt uitgedragen. Deel van een nieuwe identiteit is een nieuwe naam: TextielMuseum en een huisstijl die de kernwaarden van het museum onderstreept. Het TextielLab is onlosmakelijk verbonden aan het museum en wordt om die reden ook nadrukkelijker gepresenteerd als submerk. Met een fris gezicht, een goed inhoudelijk aanbod en een doelgroepgerichte koers, hoopt het museum de sterke resultaten van 2012 te evenaren of zelfs te verbeteren.

2012 was het jaar waarin het museum een speciale aanbeveling van de jury van de European Museum of the Year Award kreeg. Drie succesvolle tentoonstellingen leidde tot een spectaculaire stijging van de bezoekerscijfers. In december werd de vernieuwde eerste verdieping van het museum geopend. Een mooie gelegenheid om enerzijds meer dynamiek in het tentoonstellingsaanbod te krijgen en anderzijds meer te tonen uit de rijke collectie van het museum. Ook is er ruimte om de resultaten uit het TextielLab een plek te geven. Geleidelijk is ook gewerkt aan het ontwikkelen van een nieuwe visie op de toekomst van het Lab, de verbinding tussen Museum en Lab en de zichtbaarheid van de instelling in het algemeen.

Er is gezocht naar het verbindende element tussen bezoekers en gebruikers. De wensen van de bezoekersgroepen werden ge´nventariseerd om tot een betere afstemming te komen van de behoefte van de verschillende bezoekers en gebruikers. In 2013 maakt het museum een start met de implementatie van de plannen hieromtrent.
Redactie